План работы музея на 2021 – 2022 навучальны год
№п/п |
Тэматыка |
Колькасць гадзін |
Дата правядзення |
1. |
Арганізацыя работы савета музея, размеркаванне абавязкаў паміж членамі актыву школьнага музея |
1 |
03.09 |
2. |
Планаванне паседжанняў актыву школьнага музея |
1 |
03.09 |
3. |
Абмеркаванне тэм, падрыхтоўка аглядных і тэматычных экскурсій |
1 |
10.09 |
4. |
Арганізацыя работы групы экскурсаводаў |
1 |
10.09 |
5. |
Сістэматызацыя матэрыялаў экскурсій у музеі |
1 |
17.09 |
6. |
Сістэматызацыя матэрыялаў экскурсій у музеі |
1 |
17.09 |
7. |
Работа па падрыхтоўцы экскурсій |
1 |
24.09 |
8. |
Работа па падрыхтоўцы экскусій |
1 |
24.09 |
9. |
Сістэматызацыя матэрыялаў пра гісторыю ўстановы і яе настаўнікаў |
1 |
01.10 |
10. |
Сістэматызацыя матэрыялаў пра знакамітых людзей гарадка |
1 |
01.10 |
11. |
Інвентарызацыя фондаў |
1 |
08.10 |
12. |
Сістэматызацыя матэрыялаў пра гісторыю калгаса “Бачэйкава” |
1 |
08.10 |
13. |
Сістэматызацыя матэрыялаў па ўсіх тэмах |
1 |
15.10 |
14. |
Сістэматызацыя матэрыялаў па ўсіх тэмах |
1 |
15.10 |
15. |
Сістэматызацыя надрукаваных публікацый пра школу, знакамітых выпускнікоў |
1 |
22.10 |
16. |
Правядзенне экскурсіі, прысвечанай Тыдню музеяў |
1 |
22.10 |
17. |
Правядзенне паседжанняў актыву школьнага музея |
1 |
29.10 |
18. |
Сістэматызацыя экспанатаў для экспазіцыі “Беларуская хатка” |
1 |
29.10 |
19. |
Сістэматызацыя экспанатаў для экспазіцыі “Беларуская хатка” |
1 |
05.11 |
20. |
Праверка і ўдакладненне шыфраў экспанатаў |
1 |
05.11 |
21. |
Вывучэнне і апісанне экспанатаў музея |
1 |
12.11 |
22. |
Вывучэнне і апісанне экспанатаў музея |
1 |
12.11 |
23. |
Сістэматызацыя матэрыялаў пра знакамітых землякоў |
1 |
19.11 |
24. |
Сістэматызацыя і папаўненне матэрыялаў пра знакамітых землякоў |
1 |
19.11 |
25. |
Сістэматызацыя і папаўненне матэрыялаў пра знакамітых землякоў |
1 |
26.11 |
26. |
Сістэматызацыя і афармленне сабраных матэрыялаў |
1 |
26.11 |
27. |
Абнаўленне шыфраў экспанатаў |
1 |
03.12 |
28. |
Правядзенне перапланіроўкі экспазіцыі музея |
1 |
03.12 |
29. |
Інвентарызацыя фондаў |
1 |
10.12 |
30. |
Сістэматызацыя матэрыялаў экспазіцыі “Гісторыя школы” |
1 |
10.12 |
31. |
Сістэматызацыя матэрыялаў экспазіцыі “Мінулае роднага краю” |
1 |
17.12 |
32. |
Парвядзенне паседжанняў актыву школьнага музея |
1 |
17.12 |
33. |
Распрацоўка матэрыялаў для правядзення аглядных і тэматычных экскурсій |
1 |
24.12 |
34. |
Распрацоўка матэрыялаў для правядзення аглядных і тэматычных экскурсій1 |
1 |
24.12 |
35. |
Распрацоўка часовых тэматычных выстаў |
1 |
|
36. |
Распрацоўка часовых тэматычных выстаў |
1 |
|
37. |
Сістэматызацыя і афармленне сабраных матэрыялаў па ўсіх тэмах |
1 |
|
38. |
Сістэматызацыя матэрыялаў па экспазіцыях |
1 |
|
39. |
Сістэматызацыя матэрыялаў па экспазіцыях |
1 |
|
40. |
Сістэматызацыя матэрыялаў па экспазіцыях |
1 |
|
41. |
Вывучэнне гістарычных экспанатаў і матэрыялаў |
1 |
|
42. |
Вывучэнне і апісанне экспанатаў музея |
1 |
|
43. |
Паспрацоўка часовых тэматычных выстаў |
1 |
|
44. |
Распрацоўка часовых тэматычных выстаў |
1 |
|
45. |
Правядзенне паседжанняў актыву школьнага музея |
1 |
|
46. |
Вывучэнне гістарычных акспанатаў і матэрыялаў |
1 |
|
47. |
Распрацоўка вучэбных заняткаў у музеі |
1 |
|
48. |
Распрацоўка вучэбных заняткаў у музеі |
1 |
|
49. |
Распрацоўка матэрыялаў для правядзення аглядных і тэматычных экскурсій |
1 |
|
50. |
Распрацоўка матэрыялаў для правядзення тэматычных і аглядных экскурсій |
1 |
|
51. |
Сістэматызацыя і афармленне сабраных матэрыялаў |
1 |
|
52. |
Сістэматызацыя і афармленне сабраных матэрыялаў |
1 |
|
53. |
Распрацоўка музейных урокаў |
1 |
|
54. |
Распрацоўка музейных урокаў |
1 |
|
55. |
Распрацоўка музейных урокаў |
1 |
|
56. |
Распрацоўка музейных урокаў |
1 |
|
57. |
Правядзенне паседжанняў актыву школьнага музея |
1 |
|
58. |
Сістэматызацыя і афармленне экскурсійных матэрыялаў |
1 |
|
59. |
Сістэматызацыя і афармленне экскурсійных матэрыялаў |
1 |
|
60. |
Сістэматызацыя інвентарных кніг |
1 |
|
61. |
Правядзенне інвентарызацыі архіва музея (пры неабходнасці) |
1 |
|
62. |
Сістэматызацыя матэрыялаў да экспазіцыі “Вывучаем край родны” |
1 |
|
63. |
Сістэматызацыя матэрыялаў да экспазцыі “Вывучаем край родны” |
1 |
|
64. |
Сістэматызацыя матэрыялаў да эксапазіцыі “Вывучаем край родны” |
1 |
|
65. |
Аналіз работы музея за папярэдні навучальны год |
1 |
|
66. |
Аналіз работы музея за папярэдні навучальны год |
1 |
|
67. |
Састаўленне перспектыўнага плана работы на наступны навучальны год (пры неабходнасці) |
1 |
|
68. |
Састаўленне перспектыўнага плана работы на наступны навучальны год (пры неабходнасці) |
1 |
|
69. |
Падрыхтоўка экспанатаў і іншых матэрыялаў для захоўвання |
1 |
|
70. |
Падрыхтоўка экспанатаў і іншых матэрыялаў для захоўвання |
1 |
План можа рэдагавацца ў адпаведнасці з агульным планам выхаваўчай работы ў школе
Арганізацыя дзейнасці
гісторыка-краязнаўчага музея
ДУА “Бачэйкаўская сярэдняя школа Бешанковіцкага раёна
Назва ўстановы адукацыі |
ДУА “Бачэйкаўская сярэдняя школа Бешанковіцкага раёна” |
Юрыдычны адрас |
Віцебская вобласць, Бешанковіцкі раён, Бачэйкаўскі с/с, в. Бачэйкава, вул. Зарэчная, д.126 А |
Прозвішча,імя, імя па бацьку кіраўніка музея, тэлефон |
Чарнышова Сняжана Іосіфаўна, 8(033) 6137325 |
Кароткая гістарычная даведка аб ставрэнні музея |
Заснавальнік - ДУА “Бачэйкаўская сярэдняя школа Бешанковіцкага раёна” Загад №40 ад 18.04.1994г. Заснавальнік – Чарнышова Ірына Іванаўна |
Накірунак дзейнасці музея |
Гісторыка-краязнаўчы |
Планаванне дзейнасці музея |
Гадавы план, тэматычнае планаванне |
Правядзенне экскурсій і асветніцкай работы, выкарыстанне экспазіцый і матэрыялаў музея |
Правядзенне тэматычных і аглядных экскурсій, урокаў па гісторыі Беларусі, урокаў па беларускай літаратуры, класных і інфармацыйных гадзін |
Плануемы матэрыял работы |
Пашпартызацыя музея, папаўненне экспазіцый |
Пошукава-даследчая работа: Вывучэнне гісторыі малой Радзімы |
|
Гісторыя стварэння палацава-паркавага ансамбля |
Матэрыялы конкурса на лепшы праект краязнаўчага маршрута “Мой край” па тэме “Гісторыя і культура палацава-паркавых комплексаў”:
|
Вывучэнне жыцця і дзейнасці вядомых людзей края |
“Паўнакроўнасць жыцця”. Літаратурны партрэт паэта і пісьменніка Барыса Беляжэнкі (даклад па беларускай літаратуры вучаніцы Асташкевіч Марыі, кіраўнік Арлова Ала Генадзьеўна) |
Пералік найбольш каштоўных экспанатаў |
Ткацкі станок (ТС – 60) – у непрацоўным стане Калаўрот (К – 64) – у непрацоўным стане Люлька (Л – 57) Фляжка салдацкая (ФС – 86) – увагнутая збоку |
Гісторыка-краязнаўчы музей ДУА «Бачэйкаўская сярэдняя школа»
ДАСЛЕДЧЫЯ РАБОТЫ ВУЧНЯЎ:
1. Судьба А.Д.Морозова в истории семьи и Родины
Школьны гісторыка-краязнаўчы музей у ДУА “Бачэйкаўская сярэдняя школа Бешанковіцкага раёна” быў заснаваны 18 красавіка 1994 года.
Ініцыятарам стварэння музея пры актыўнай падтрымцы адміністрацыі сталі настаўнікі і вучні школы.
Першым кіраўніком музея была наместнік дэрэктара па выхаваўчай рабоце Чарнышова І.І.. З 2003 года музей узначальваў настаўнік гісторыі і грамадазнаўства Цярэшчанка С.У. З 01.09.2020 года – Чарнышова С.І., настаўніца гісторыі і грамадазнаўства.
Музей размешчаны ў асобным пакоі, плошча якога- 80 м2. Зала музея не мае доступа сонечнага свету, што спрыяе захоўванню музейных экспанатаў, але асвятляльнасць дастатковая (18 лямпаў ЛБ-40 люмінесцэнтныя).
Усе сабраныя матэрыялы школьнага краязнаўчага музея складаюць асноўны і дапаможны фонд да якога адносіцца: этнаграфічныя прадметы, прадметы быту.
Усе паступіўшыя ў музей матэрыялы праходзяць актаванне на пастаяннае ці часовае захоўванне.
Экспазіцыя музея складаецца з некалькі раздзелаў:
1. Мінулае роднага краю
2. Старонкі гісторыі школы
3. Помнікі садова-паркавага мастацтва
4. “Беларуская хатка”.
У музеі праводзяцца абзорныя і тэматычныя экскурсіі. У залежнасці ад пастаўленых мэт экскурсіі бываюць: адукацыйныя, урокі-экскурсіі, экскурсіі-інфармацыйныя гадзіны, квэст-гульні.
Усе мерапрыемствы, звязаныя з дзейнасцю музея, праводзяцца ў залежнасці ад узроставых асаблівасцей вучняў. Так вучні малодшых класаў пачынаюць сваё знаёмства з музеем з экспазіцыі “Беларуская хатка”. Тут яны знаёмяцца з жыццём, традыцыямі, побытам і звычаямі сваіх продкаў.
Навучэнцаў сярэдняга і старэйшага звяна больш цікавяць экспазіцыі раздзелаў “Мінулае роднага краю” і “Старонкі гісторыі школы”. Вучні каля гэтых экспазіцый знаёмяцца з гісторыяй Бачэйкаўшчыны, знаёмяцца з гісторыяй школы.
Работа музея не абмяжоўваецца правядзннем экскурсій. Таксама ў музеі праходзяць урокі па гісторыі Беларусі, беларускай літаратуры і мове.
На базе музея арганізавана навукова-даследчая работа. Ідзе работа над даследчай працай па гісторыіі Бачэйкаўскага краю.
Музейнай работай кіруе Савет музея у колькасці 5 вучняў. Работу музея ўзначальвае кіраўнік музея – Чарнышова Сняжана Іосіфаўна. Члены Савета музея адказваюць за захаванне фондаў, экскурсійную, рэдакцыйную, экспедыцыйную і фальклорную работу.
Прадаўжаецца работа па папаўненню музейнага фонду новымі экспанатамі і матэрыяламі.
22.10 на базе музея для вучняў 7 класа прайшла тэматычная экскурсія, прысвечаная Тыдню музеяў.
Вучні разгледзелі макет палацава-паркавага ансамбля Ціханавецкіх
Вучні ўзгадалі матэрыял пра гісторыю стварэння школы
Асаблівую цікавасць выклікаў этнаграфічны матэрыял экспазіцыі “Беларуская хатка”